توسط ژانویه 21, 2018 مقالات بدون نظر
علائم چسبندگی جفت

چسبندگی جفت در زنان باردار بسیار خطرناک می باشد  و به وسیله سونوگرافی تشخیص داده می شود و مادر باردار بدون هیچگونه فاصله زمانی باید حتما به بیمارستان منتقل شود . در مشکل چسبندگی جفت همه و یا قسمتی از جفت به طور محکم به دیواره رحم می چسبد و از آن جدا نمی شود .

علائم چسبندگی جفت

چسبندگی جفت یک مشکل حاد و جدی می باشد که در حاملگی خطرناک است و هنگامی اتفاق می افتد که رگ های خونی و دیگر قسمت های جفت زمان رشد کردن خیلی در دیواره رحم فرو روند .

جفت ساختاری است که در طی بارداری در داخل رحم رشد می کند . جفت مسئولیت رساندن اکسیژن و مواد غذایی که برای رشد نیاز می باشد را دارد و مواد زائد را از خون جنین دور می کند .

جفت به دیواره رحم چسبیده است و بند ناف از آن شکل می گیرد ، یعنی بند ناف بین جفت و جنین رابطه برقرار می کند .

چسبندگی جفت نشانه هایی را دارد که عبارتند از

چسبندگی جفت در بیشتر موارد علائمی در طول بارداری ندارد ، اما احتمال دارد خونریزی رحمی در طی سه ماهه سوم بارداری وجود داشته باشد .

اگر در طی سه ماهه سوم بارداری خونریزی رحمی یعنی از طریق واژن رخ دهد در اسرع وقت باید به پزشک مراجعه کرد .

چسبندگی جفت بر اثر چه دلایلی به وجود می آید

چسبندگی جفت می تواند به علت وجود ناهنجاری در دیواره داخلی رحم اتفاق بیفتد که اصولا به دلیل زخمی شدن دیواره رحم بر اثر  عمل سزارین و یا دیگر عمل های جراحی رحم می باشد.

جای زخم روی دیواره رحم باعث می شود که جفت به صورت غیر طبیعی به اعماق دیواره رحم فرو برود .

البته در بعضی مواقع هم بدون سابقه انجام عمل جراحی رحم و یا سزارین چسبندگی جفت رخ می دهد .

عوامل ذیل باعث می شود خطر ابتلا به چسبندگی جفت بیشتر شود

قبلا عمل جراحی رحم انجام شده باشد . اگر در گذشته عمل سزارین و یا عمل جراحی رحم را فرد انجام داده باشد و یا عمل جراحی سزارین انجام داده باشد بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد . هر چه تعداد دفعات عمل های جراحی بیشتر شود خطر چسبندگی جفت نیز بیشتر می شود .

طریقه قرار گرفتن جفت

اگر جفت به طور کامل و یا کمی روی دهانه رحم باشد که به اصطلاح همان جفت سر راهی می گویند و یا در قسمت پایینی رحم باشد خطر چسبندگی جفت بیشتر می شود .

سن مادر در زمان بارداری

چسبندگی جفت در زنان باردار بیشتر  از 35 سال ، بیشتر می شود .

سابقه زایمان .

خطر چسبندگی جفت با هر تعدادی که فرد زایمان داشته باشد افزایش پیدا می کند .

بیماری های رحمی

شانزده − 15 =