توسط سپتامبر 23, 2018 مقالات بدون نظر

فیستولوگرافی چیست؟

فیستول مقعد چیست؟

هزینه فیستولوگرافی چقدر می شود؟

روش های تشخیص فیستولوگرافی چگونه است؟

به منظور بررسی فیستول مقعد روش های جدید و نوینی ابداع شده که هیچ گونه عارضه و علائمی حادی در صورت تشخیص و درمان به موقع برای متقاضی در پی ندارد. به منظور بررسی درد در حین نشستن و یا اجابت مزاج و یا قرمزی و متورم شدن  پوست اطراف مقعد بهترین گزینه روش فیستولوگرافی مقعدی است که متخصص حتی به بررسی ترشحات و مایعاتی که از مقعد خارج می شود نیز می پردازد. در گذشته اعمال این پروسه با درد و ناراحتی برای بیمار همراه بوده است که امروزه به دلیل پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی هیچ گونه درد و ناراحتی عادید فرد نمی شود و با خیالی راحت می تواند این پروسه را اعمال نماید.

فیستول چیست؟

ابتدا به آناتومی فیستول می پردازیم که باید بگوییم که پوست مقعد زمانی که ترشحات از آن خارج می شود که این ترشحات همراه با درد  به خصوص در حین نشستن است که در واقع انتهای روده و پوست اطراف را تشکیل داده است، را شامل می شود، که باعث ایجاد کانالی می شود که آبسه های مقعدی اکثرا از آن است و چنانچه این آبسه ها درمان نشود باعث ایجاد عفونت خواهد شد و اجابت مزاج را مزمن می نماید که در نتیجه باعث استخراج چرک و ترشحات از مقعد خواهد شد.

علائم فیستول

• درد در حین اجابت مزاج
  • داشتن درد در حین نشستن
  • داشتن ترشحات چرکی از مقعد
  • داشتن توده ای دردناک
  • متورم  و قرمز شدن مقعد

درمان فیستول

در گذشته تا حالا درمان فیستول از طریق فیستولوگرافی اعمال می شده است که مقداری روش و کاربرد آن متفاوت شده است. به طوری که در کنار فیستولوگرافی از سونوگرافی مقعدی نیز استفاده می شود. زیرا در گذشته برای راحت شدن از این عارضه از دو روش استفاده می کردند که در نتیجه به روش عمل باز صورت می انجامید.

مزایای فیستولوگرافی

• دوران نقاهتی ندارد و فرد بلافاصله بعد از این پروسه می تواند به فعالیت و امور روزمره باز گردد.
  • این روش به کنترل عفونت و ترشحات چرکی کمک شایانی می نماید.
  • بیمار از کمترین و کوچک ترین درد برخوردار خواهد بود.

شایان ذکر است که بگوییم در صورتی که این عارضه را دیرتر درمان نماییم باعث عفونت و بیماری های حاد و جدی خواهد بود که می تواند منجر به فوت فرد شود.بهتر است که فرد ابتدا با یک متخصص مشاوره نماید که فیستولوگرافی برایش مناسب تر است یا سونوگرافی، سپس به آن بپردازد.

جهت اطلاع از فیستولوگرافی اینجا کلیک کنید.

12 − هشت =