دکتر جورابیان / سونوگرافی / سونوگرافی تومور سینه
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

سونوگرافی تومور سینه

سونوگرافی تومور سینه

چگونه سرطان سینه تشخیص داده می شود؟

تصویربرداری با سونوگرافی از پستان و با استفاده از امواج صوتی برای تولید تصاویر از ساختار داخلی سینه صورت می گیرد. این عارضه عمدتا برای کمک به تشخیص تومورهای پستان یا سایر اختلالاتی است که پزشک ممکن است در معاینه فیزیکی، ماموگرافی یا MRI پستان پیدا کرده باشد.  باید متذکر شویم که سونوگرافی بی خطر بوده و  بدون استفاده  از تابش اشعه  صورت می گیرد.

سونوگرافی یک روش بدون درد است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر در داخل بدن افراد استفاده می کنند. امواج صوتی از سطوح در بدن “اکو” ضبط شده را تهیه کرده  و به ویدیو یا عکس تبدیل می نمایند. سونوگرافی تومور سینه اغلب بر ماموگرافی نیز استفاده می شود تا مشخص شود آیا یک توده یا کیست در سینه فرد (کیسه پر شده با مایع) وجود دارد یا خیر؟ اغلب اوقات این توده ها ممکن است که سرطانی باشد. سونوگرافی سینه همچنین می تواند به تعیین موقعیت تومور در آن کمک کند. این عارضه باعث می شود که دکتر را به مکان دقیق برای قرار دادن یک سوزن در طول بیوپسی هدایت شود.

سونوگرافی تومور سینه

آیا سونوگرافی تومور سینه عوارض جانبی برای فرد به همراه دارد ؟

همانطور که قبلا اشاره شد سونوگرافی بی خطر است و عوارض جانبی برای فرد به همراه ندارد، و از پرتوی مانند اشعه ایکس استفاده نمی شود.

در طول سونوگرافی تومور سینه چه اتفاقیبرای متقاضی رخ می دهد؟

متذکر می شویم که فرد نیاز به اعمال هیچ گونه کاری ندارد و تنها باید لباس خود را تغییر دهد و از لباس زیر استفاده ننماید. پزشک مقدار کمی از ژل محلول را بر روی پوست درناحیه مورد نظر قرار می دهد. ژل به پوست هیچ گونه آسیبی نمی زند و حتی لباس های متقاضی  را لکه دار نمی کند. یک پروب کوچک را به آرامی بر روی پوست قرار می دهند. پزشک ممکن است از فرد بخواهد چندین بار تنفس های عمیق بکشد. این پروسه حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد.

بعد از آزمایش، پزشک ژل پوست را پاک می کند. سپس در مورد نتایج آزمایش مقداری توضیح می دهد.

برخی از روش های معمول استفاده از روش سونوگرافی تومورسینه کدام ها می باشد؟

به منظورتعیین ماهیت یک اختلال و ناهنجاری در پستان

استفاده اولیه از سونوگرافی پستان کمک به تشخیص اختلالات سینه ای می کند که توسط یک پزشک در طول یک معاینه فیزیکی صورت می گیرد اما در ماموگرافی و یا تصویربرداری رزونانس مغز پستان (MRI) را اعمال می کنند. تصویربرداری یا سونوگرافی می تواند کمک کند که یک اختلال یا توده ای جامد (که ممکن است یک توده غیر سرطانی بافت یا تومور سرطانی باشد)، پر از مایع (مانند کیست خوش خیم) و یا کیستیک در سینه وجود دارد یا خیر؟

باید بگوییم که سونوگرافی داپلر نیز برای ارزیابی خون در ضایعات پستان استفاده می شود.

تشخیص بسیاری از تومورهای سینه امروزه با سونوگرافی ممکن شده است. سونوگرافی دکترمرتضی جورابیان در اهواز همگام با علم روز دنیا خدمات شایانی را به شما عزیزان ارائه می دهد.شما می توانید جهت تعیین وقت قبلی با شماره تلفن 25 70 33 33 -061 تماس حاصل نمائید .

برخی از خدمات سونوگرافی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

با تشکر مدیریت سایت مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مرتضی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

تماس سریع با دکتر جورابیان