دکتر جورابیان / سونوگرافی / سونوگرافی دقیق و سریع چه معیارهایی دارد ؟
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

سونوگرافی دقیق و سریع چه معیارهایی دارد ؟

سونوگرافی دقیق و سریع چه معیارهایی دارد ؟

امروزه علی رغم پیشرفت های زیادی که در علم تصویربرداری شده است و دستگاههای پیشرفته ایجاد شده است ، هنوز سونوگرافی به عنوان روش سریع ، ارزان و در دسترس بودن آن اولین درخواست متخصصین بالینی برای رسیدن به تشخیص است . اما برای انجام سونوگرافی داشتن اطلاعات اولیه برای آمادگی انجام آن برای هر فردی ضروری است تا بهترین نتایج از انجام آن به دست آید . حال برای به دست آمدن نتایج خوب چه عوامل دیگری دخیل است ؟ در ادامه با ما همراه باشید .

دستگاه سونوگرافی

مهم ترین عامل در به دست آمدن تصاویر واضح و نتایج دقیق در سونوگرافی مجهز بودن مرکز تصویربرداری به دستگاه سونوگرافی پیشرفته و کاربردی است . در اینجا به شایع ترین این دستگاهها و کاربرد آن می پردازیم .

  1. دستگاه GE

دستگاه سونوگرافی با کیفیت خوب تصاویر واضحی از اندام های بدن ارائه می دهد که به پزشک در تشخیص بهتر کمک می کند . مرکز تصویربرداری جورابیان مجهز به دستگاه پیشرفته GE امریکایی می باشد که با این دستگاه می توان غربالگری های دوران بارداری را انجام داد . از جمله می توان به سونوگرافی NT ، سونوگرافی آنومالی اسکن و سونوگرافی سه بعدی از جنین اشاره کرد . پروپ واژینالی که این دستگاه دارد ، قابلیت تصویربرداری از رحم و ضمائم آن را دارد که برای تشخیص ناهنجاری های رحم که باعث نازایی می شود ، کاربرد دارد .

  1. دستگاه فیلیپس

با این دستگاه علاوه بر انجام سونوگرافی های معمول ، می توان الاستوگرافی کبد را انجام داد . به طور کلی الاستوگرافی روش تصویربرداری برای تشخیص میزان سفتی بافت های بدن می باشد . با این وسیله می توان توده های بدخیم و سرطان ها را در کبد ، پستان و در بیماران هپاتیت مزمن تشخیص داد .  همچنین با این دستگاه میزان سفتی بافت کبد را در بیماران هپاتیت ، بیماران کبد چرب تعیین کرد . با توجه به شیوع کبد چرب در افراد انجام الاستوگرافی کبد را در افرادی که مشکوک به کبد چرب هستند یا دارای گرید 2 هستند توصیه می شود . تشخیص به موقع این بیماری فرد را از عوارض احتمالی آن در آینده مصون می دارد .

انجام الاستوگرافی از عناصر سطحی بدن بویژه از پستان یکی از کاربردهای این دستگاه می باشد . یکی از شایعترین دغدغه های افراد بخصوص خانم ها توده یا ضایعاتی در پستان می باشد . با این دستگاه می توان خوش خیم یا بدخیم بودن ضایعه را تشخیص داد . با دستگاه فیلیپس مشخص می شود که اگر ضایعه بدخیم باشد نیاز به نمونه برداری دارد یا خیر . این موضوع می تواند به متخصصین بالینی در تصمیم گیری برای تشخیص و درمان کمک فراوانی کند .

تشخیص بسیاری از سونوگرافی ها امروزه با مجهزترین دستگاه ممکن شده است. سونوگرافی دکترمرتضی جورابیان در اهواز همگام با علم روز دنیا خدمات شایانی را به شما عزیزان ارائه می دهد. شما می توانید جهت تعیین وقت قبلی با شماره تلفن 25 70 33 33 -061 تماس حاصل نمائید .

  1. دستگاه دیجیتال UR

پرانتزی یا ضربدری بودن اندام تحتانی زانو مسئله مهمی است که اگر در سنین پایین یا نوجوانی تشخیص داده شود ، عواقب کمتری نسبت به سنین بالا دارد.  با استفاده از دستگاه UR دیجیتال می توان تصاویر واضح و یکپارچه ای از تمام قد تهیه کرد . تعیین زوایای مفصل های اندام تحتانی با کمک این دستگاه امکان پذیر می باشد .

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =

تماس سریع با دکتر جورابیان