دکتر جورابیان / سونوگرافی / سونوگرافی سه بعدی و تعیین جنسیت
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

سونوگرافی سه بعدی و تعیین جنسیت

سونوگرافی سه بعدی و تعیین جنسیت

نحوه تشخیص جنسیت جنین در سونوگرافی به چه صورتی می باشد؟

سونوگرافی تعیین جنسیت در ابتدا برای بررسی شکل قلب و شکل صورت نوزاد و صد و چهل و دو ضربان نرمال قلب در یک دقیقه و هم چنین فرم مغز نوزاد و شکل اندام های کودک و سرانجام تشخیص جنسیت نوزاد صورت می گیرد.

سونوگرافی در هفته اول بارداری

سونوگرافی سه بعدی در چند ماهگی انجام می شود؟

برای تعیین جنسیت می توانید از سونوگرافی دو بعدی در زمان هفته هجدهم تا بیستم بارداری اقدام نمایید و سونوگرافی سه بعدی با دستور پزشک در سه ماهه دوم بارداری و برای تشخیص سلامت جنین استفاده می شود و این نوع سونوگرافی سبب عارضه های بیشتر و دقت عمل بالاتر نیز می باشد.

برای اطلاع پیدا کردن از سونوگرافی تعیین جنسیت بهتر است به سونوگرافی دکتر جورابیان مراجعه نمایید.

کدام خطر ها سونوگرافی دوران بارداری راتهدید می نماید؟

برای تشخیص سلامت قلب و تمامی اجزای بدن نوزاد می توانیم از سونوگرافی سه بعدی استفاده کنیم و از این نوع سونوگرافی در زمان های اضطراری با دستور متخصص زنان انجام می شود.

سونوگرافی های سه بعدی گاهی اوقات بر اثر حرارت زیاد که ایجاد می کند و اگر پروب زیاد روی شکم نگه داشته شود سبب جوشانده شدن مایع آمنیوتیک خواهد شد. در صورت لزوم باید سونوگرافی سه بعدی انجام شود و این نوع سونوگرافی بسیار دقیق و حساس می باشد.

جنسیت جنین شما در اوایل بارداری قابل تشخیص می باشد اما به دلیل روند سیر تدریجی رشد ما قادر به تعیین جنسیت نوزاد نیستیم. زیرا هورمون تستسترون از هفته هفتم به بعد تولید می شود و در زمانی که زاویه از نخاع بیشتر از سی درجه باشد نوزاد شما پسر است و زمانی که حفره ژنیتال سبب شکل گیری کلیتروس و لیبیا شود و زاویه نسبت به بدن کمتر از سی درجه باشد نوزاد شما دختر خواهد بود.

تعیین جنسیت در سه ماه اول بارداری مشکل است و در سونوگرافی در بازه زمانی هفته بیستم می توانیم از نوع جنسیت جنین آگاه شویم.

احتمال خطا در سونوگرافی سه بعدی تعیین جنسیت چقدر می باشد؟

علت های گوناگونی وجود دارد ،برای تشخیص نادرست تعیین جنسیت ازجمله:

  • زمان نامناسب
  • تجهیزات ناکافی
  • وضعیت قرارگیری بد جنین
  • وزن مادر(چاقی)
  • تجربه و تبحر پزشک

مناسب ترین زمان سونوگرافی چه وقت می باشد؟

زمان مناسب انجام این اسکن برای تشخیص جنسیت جنین بین هفته هجدهم تا بیستم دوره بارداری است. یکی از دلایل انجام سونوگرافی در این بازه زمانی رسیدن فرآیند مرحله رشد به زمانی می باشد که می توان جنسیت را تشخیص داد چون قبل از این زمان رشد کافی صورت نگرفته و امکان تشخیص نیست و بعد از بازه زمانی هم رشد جنین بیشتر شده و ممکن است به علت بزرگ شده باشد جنین و کوچک شدن فضای رحم امکان تشخیص به درستی صورت نخواهد گرفت.

برخی از خدمات سونوگرافی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

با تشکر مدیریت سایت مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مرتضی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

تماس سریع با دکتر جورابیان