دکتر جورابیان / اخبار / کرونا بر روی زنان باردار چه تاثیری دارد؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

کرونا بر روی زنان باردار چه تاثیری دارد؟

اخیرا با انتشار ویروس کرونا نه تنها خانم های باردار بلکه تمامی افرادی که از سلامت جسمانی نیز برخوردارند از این ویروس مصون نبوده و در معرض خطر ابتلا به آن هستند. ما در این مقاله سعی نموده ایم که توضیح جامع و مفصل پیرامون ویروس کرونا بر روی زنان باردار چه تاثیری دارد؟ اطلاعات گسترده ای را جمع آوری نموده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کرونا و اقدامات بعد از آن برای زنان باردار بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه شوید…

در اینجا به پاسخ برخی پرسش ها داده می شود که شامل:

کرونا چیست و چقدر برای خانم های باردار خطرناک است؟

چه افرادی درمعرض ابتلا به این ویروس هستند؟

آزمایش ویروس کرونا چگونه صورت می‌گیرد؟

زنان باردار درمقابل کرونا چه کارهایی باید انجام دهند؟

و دیگر پرسش های مشابه آن …

کرونا ویروسی است که علائم شبیه آنفلوانزا یا سرماخوردگی دارد به طوری که فرد با ظاهر شدن هر گونه از این علائم و نشانه هایی گمان می کند که به زکام دچارشده است و به پزشک و یا متخصص معالج اقدامی نمی کند در نتیجه با شدت گرفتن علائم ویروس کرونا جان بیمار را به خطر انداخته به گونه ای که باعث اختلال در فعالیت روزمره و حتی مرگ وی خواهد شد.

کرونا بر روی زنان باردار چه تاثیری دارد؟

علائم ویروس کرونا

معمولا این ویروس ها باعث بروز علائم سرماخوردگی خفیف ، همراه با سرفه و تب می شوند و برخی از ویروس ها نیز می توانند باعث عفونت های شدید تنفسی شده و منجر به ذات الریه گردد.

افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند که:

  • نقص درسیستم ایمنی دارند.
  • افراد سالخورده و مسنی که بیماری نیز داشته باشند.
  • خانم های باردار و کودکان خردسالی که به راحتی این بیماری را انتقال می دهند.
  • بیمارانی که شیمی درمانی می شوند.
  • بیمارانی که فشار خون بالا و یا مرض دیابت دارند.
  • افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند.
  • و…
گیف-اینستاگرام

شایان ذکر است که بگوییم این کلام بدان معنا نمی باشد که افراد سالم و یا جوان به این ویروس مبتلا نمی شوند، بلکه همه باید با رعایت برخی از بهداشت و اصول از آن پیشگیری نمایند، چرا که هنوز دارو و یا واکسنی برای خنثی نمودن آن ایجاد نشده است و تنها با مصرف داروهای سرماخوردگی و مایعات فراوان می توان تا اندازه ای آن را از بدن دفع نمود.

کرونا در زنان باردار

در صورتی که خانم باردار بدان مبتلا شوند، باید ابتدا خونسردی خود را حفظ نماید و تحت مراقبت قرار گیرند، در اینجا باید گفت که اگر تمام موارد را رعایت کنند هیچ گونه خطری برای جنین به همراه نخواهد داشت.

اگر زنان باردار در سه ماهه اول بارداری به این ویروس مبتلا شوند و در درمان آن اهمال ورزند ممکن است که عوارضی را برای خود و جنین به همراه داشته باشد که مهم ترین آن سقط و یا مرگ مادر و نوزاد می باشد اما در صورت مراجعه و درمان هیچ گونه مشکلی در پی نخواهد نداشت.

اما اگر مادران باردار در دهه سوم بارداری باشند و دچار کرونا شوند، عوارضی مانند زایمان زودرس و یا تولد نوزاد با وزن کم را تجربه خواهند نمود.

بیشتر متقاضیان خواهان دانستن این موضوع هستند که آیا با بررسی و گرفتن مایع آمنیوتیک مادران باردارمبتلا به ویروس کرونا و بند ناف جنین می توان فهمید جنین نیز به کرونا مبتلا شده است یا خیر؟

باید گفت که خیر هنوز هیچ گونه تحقیقاتی ثبت نشده است فقط در حین تولد باید تمام احتیاطات صورت گیرد تا کوچکترین لمسی از طرف مادر به نوزاد صورت نگیرد.

پیشگیری از کرونا مادر باردار

برخی پیشگیری ها برای مادران باردار جهت جلوگیری از ابتلا به وبروس کرونا شامل:

شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت بیست ثانیه (بهتر است که از محلول الکی استفاده نکنند؛ چرا که باعث تحریک و به عطسه انداختن آنان می شود و به آنان فشار وارد خواهد شد)

استفاده از ماسک و دستکش های طبی و بهداشتی در صورت خارج شده از منزل الزامی می باشد.

فقط در صورت لزوم از منزل خارج شوند و در اماکن ازدحام و پرجمعیت قرار نگیرند.

قبل از مراجعه به پزشک و یا سونوگرافی حتما وقت خود را فیکس کنند تا در مطب معطل نشوند.

فقط برای مواقع ضروری و اورژانسی به متخصص زنان خود مراجعه نمایند و مشکلات خود را تلفنی جویا شوند.

گیف-اپارات

تشخیص بسیاری از سونوگرافی ها امروزه با مجهزترین دستگاه ممکن شده است. سونوگرافی دکترمرتضی جورابیان در اهواز همگام با علم روز دنیا خدمات شایانی را به شما عزیزان ارائه می دهد. شما می توانید جهت تعیین وقت قبلی با شماره تلفن 25 70 33 33 -061 و اینستاگرام حاصل نمائید .

چکیده مطلب

تحقیقات نشان می دهد که نوزادان متولد شده ازمادران کرونایی سالم بدنیا می آیند و هیچ گونه بیماری تنفسی و یا علائمی از بیماری در آنان مشاهده نمی شود. بنابراین در پاسخ به سوال کرونا بر روی زنان باردار چه تاثیری دارد؟ باید بگوئیم که مادر ممکن است دوران سختی را بگذراند اما جنین سالم و بدون مشکل بدنیا بیاید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر مرتضی جورابیان در اهواز.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 11 =

تماس سریع با دکتر جورابیان