دکتر جورابیان / سونوگرافی / سونوگرافی حاملگی مولار
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

سونوگرافی حاملگی مولار

سونوگرافی حاملگی مولار

چگونه می توانم تشخیص دهم که حاملگی من از نوع مولار است ؟

در ابتدا ممکن است علائم یک حاملگی معمولی را داشته باشید ،اما پس از مدتی لکه ها یا خونریزی بیشتری را خواهید دید.خونی که از بدنتان خارج می شود ممکن است قرمز روشن یا قهوه ای رنگ ،پیوسته یا منقطع و اندک یا شدید باشد.این خونریزی می تواند شش هفته پس از حاملگی یا دیرتر آغاز شود.همچنین ممکن است حالت تهوع و استفراغ شدید،انقباض یا تورم و حجم ادرار بیش از حدمعمول داشته باشید.سایز رحم هم به طور نامتناسب با سن بارداری بزرگ است و بزرگ شدن سریع رحم رخ می دهد .

در حاملگی مولار سطح هورمون بارداری در آزمایش (HCG)به شدت و به صورت کاملا نامتناسب با سن حاملگی بالا است.

در سونوگرافی حاملگی مولار کامل به صورت یک توده داخل رحمی دیده می شود که هیچ گونه اعضای جنینی در آن وجود ندارد.

سونوگرافی حاملگی مولار

در حاملگی مولار جزئی تشخیص قطعی با سونوگرافی اغلب مشکل است .در این حالت یک جفت به شدت بزرگ دیده می شود که نسبت به حفره رحم سایز نامتناسبی دارد و یک سری تغییرات در آن دیده می شود که اصطلاحا به آن جفت مولار گفته می شود .

گاهی یک ساک حاملگی دیده می شود که می تواند خالی باشد یا اینکه یک جنین خیلی کوچک در آن دیده می شود که با یک لایه نسبتا ضخیم از جفت غیرطبیعی احاطه شده است.

بعد از اینکه شما با هر روش پیشنهادی از دکتر خود درمان شدید باید سطح hCG در خون شما به صفر برسد .بهتر است که به مدت یک سال از حاملگی مجدد خودداری کنید زیرا پیش از این زمان ممکن است سطح hCG در خون شما بالا رود و دیگر پزشک نمی تواند این تشخیص را داشته باشد که آیا بافت غیر طبیعی باز گشته است یا خیر و در این امر به مشکل خواهد خورد.

با تشکر مدیریت سایت دکتر مرتضی جورابیان مرکز رادیولوژی و  سونوگرافی در اهواز

 

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

تماس سریع با دکتر جورابیان