دکتر جورابیان / سونوگرافی / در صورتی که علائم یک مشکل در آنومالی اسکن باشد چه اقدامی لازم است؟
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

در صورتی که علائم یک مشکل در آنومالی اسکن باشد چه اقدامی لازم است؟

در صورتی که علائم یک مشکل در آنومالی اسکن باشد چه اقدامی لازم است؟

سونوگرافی آنومالی اسکن برای مشخص شدن بسیاری از ناهنجاری های غیر طبیعی انجام می گیرد و در بیشتر مواقع بهتر است که در هفته های هجدهم تا بیست و سوم بارداری انجام بگیرد.در واقع آنومالی اسکن پایه نقش یک تست غربالگری در سه ماهه دوم را ایفا می کند. حال باید بدانید در صورتی که موردی مشکوک و یا غیر طبیعی در سونوگرافی دیده شد والدین باید چه اقداماتی را انجام دهند .در اکثریت موارد در خواست سونوگرافی توسط متخصصین زنان بررسی سر و مغز جنین ،قفسه سینه و قلب و حفره شکم ،کلیه ها و اندام و ستون فقرات انجام می گیرد .

اکثریت مشکلات که نیاز به تکرار آنومالی اسکن دارند جدی نیستند.حدود ۱۵% موارد آنومالی اسکن به یک یا چند دلیل تکرار می شوند.شایع ترین علت این است که سونوگرافیست همه موراد مورد نیاز را مشاهده نکرده است  که علت آن یا این است که جنین در یک موقعیت مناسب قرار نداشته یا این که خانم باردار اضافه وزن زیادی دارد.در این موارد آنومالی اسکن باید در ۲۳ هفته تکرار شود .

در صورتی که علائم یک مشکل در آنومالی اسکن باشد چه اقدامی لازم است؟اگر متخصص سونوگرافی یک مشکل را پیدا کند و یا شک کند،باید مستقیما و بلافاصله به شما گفته شود تا شما فرصت انجام اقدامات تکمیلی جهت مشخص شدن وضعیت جنین خود را داته باشید.

اگر یک مشکی جدی آشکار شود که با بقای جنین منافات داشته باشد،تصمیم گیری در مورد ختم حاملگی با شماست.زیرا شما پیش از هفته هجدهم بارداری و با مجوز می توانید به صورت قانونی جنین را خود را سقط کنید .

بعضی مشکلات جنین ممکن است نیاز به جراحی یا درمان بعد از تولد ،یا حتی جراحی در داخل حفره رحم داشته باشد .در این زمینه می توانید از متخصص زنان و یا متخصص اطفال کمک بگیرید تا تصمیم صحیح را اتخاذ کند.

با تشکر مدیریت سایت دکتر مرتضی جورابیان مرکز رادیولوژی و سونوگرافی اهواز

 

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

تماس سریع با دکتر جورابیان