دکتر جورابیان / سونوگرافی / مزایای سونوگرافی رنگی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

مزایای سونوگرافی رنگی

مزایای سونوگرافی رنگی

خطرات سونوگرافی در زمان بارداری چیست؟

ضرورت سونوگرافی داپلر در بارداری چیست؟

سونوگرافی داپلر در زمان بارداری چگونه انجام می شود؟

تفاوت سونوگرافی داپلر و سونوگرافی چهربعدی در چیست؟

ابتدا به اهداف این سونوگرافی می پردازیم که شامل موارد زیر است از جمله:

هدف از اين مطالعه، ارزيابی قابليت تصويربرداری با رنگ B با بهينه سازي کنتراست در ارزيابی ضايعات کم کنتراست پا و مچ پا (مورتون نوراماها و فاستيس پاستور) بود.

معاینات سونوگرافی 49 بیمار متوالی با تشخیص فاسیات پاستار یا مورتون نوراما با هر دو تصویر برداری معمولی خاکستری و تصویر برداری با رنگ B با بهینه سازی کنتراست تصویربرداری (Photopic؛ راه حل پزشکی زیمنس، کوه نای) مورد بررسی قرار گرفت.

در هر بیمار، جفت های همسان از تصاویر به دست آمده با نقشه های معمولی خاکستری و رنگی (Photopic) به عنوان تصاویر DICOM (تصویربرداری دیجیتال و ارتباطات در پزشکی) بر روی یک ایستگاه کاری سونوگرافی خریداری شد. هر تصویر به صورت جداگانه توسط 2 رادیولوژیست اسکلتی عضلانی مورد آموزش قرار گرفت که از نظر سونوگرافی اسکلتی عضلانی به منظور کنترول تصویر کلی (ضایعه به پس زمینه)، نمایان شدن مرزهای بافت منطقه ای، تجسم مرزهای بافت عمیق و چگونگی ارزیابی ویژگی های داخلی ساختار، مورد ارزیابی قرار گرفت.

مزایای-سونوگرافی-رنگی

نتایج مزایای سونوگرافی رنگی

تجزیه و تحلیل واریانس سه طرفه نشان داد که تصویربرداری Photopic به طور قابل توجهی بهبود کلی کنتراست تصویر، تعریف مرزهای نرم بافت منطقه ای، از جمله مرزهای بافت نرم عمیق و توصیف ویژگی های داخلی ساختار مورد بررسی را بهبود می بخشد.

نتیجه گیری سونوگرافی داپلر رنگی چگونه ارزیابی میشود؟

تصویر برداری تصویر با بهینه سازی کنتراست  که تصویر را بهبود می بخشد و مرزهای عمیق نرم بافت و ویژگی های مورفولوژیکی داخلی مورون نورماها و فستیوال پالتو را در مقایسه با تصویربرداری معمولی خاکستری مقایسه می کند.

ظهور فن آوری های جدید سونوگرافی و نرم افزارها حساسیت کلی، خاصیت و دقت سونوگرافی اسکلتی عضلانی را بهبود بخشید و بنابراین سونوگرافی موجب جذاب شدن روش های تصویربرداری برای جمعیت بالینی ارجاع شده است. این پیشرفت ها عبارتند از: تصویربرداری هارمونیک بافت، تصویربرداری مرکب و تصویربرداری از نظر تصویری گسترده.

نقشه ها و سونوگرافی داپلر رنگی که به تصاویر B-mode با بهینه سازی کنتراست اعمال شده اند، در مچ پا (مثلا اشک های تاندون و تاندون پاتی) با موفقیت مشکوک مورد بررسی قرار می گیرند. اما فرض ما این است که در اختلالات کم کنتراست، کاربرد آن ممکن است ارزش باشد. در اینجا ما از تاثیر کمی تصویربرداری رنگی با بهینه سازی کنتراست ،در آشکارسازی ناهنجاری های بافت نرم بافت کم در سیستم اسکلتی عضلانی، با توجه به پا و مچ پا گزارش می کنیم.

جهت اطلاع از مزایای سونوگرافی رنگی اینجا کلیک کنید.

برخی از خدمات سونوگرافی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

با تشکر مدیریت سایت مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مرتضی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =

تماس سریع با دکتر جورابیان