دکتر جورابیان / سونوگرافی / آمادگی قبل از سونوگرافی واژینال
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

آمادگی قبل از سونوگرافی واژینال

اولتراسوند یا سونوگرافی به منظور تشخیصی بیماری یا وجود جنین در رحم می باشد که یک روش غیر تهاجمی است. برای دیدن ساختار و اندام های داخلی بیمار به پزشک بسیار کمک می کند. سونوگرافی ترانس واژینال، زمانی مفید است که پزشک نیاز به جمع آوری اطلاعات در مورد سلامت باروری زنان یا بیماری های داخلی داشته باشد. از سونوگرافی واژینال به منظور بررسی درد لگن یا خونریزی های غیر طبیعی نیز استفاده می کنند که یک روش مطمئن می باشد. باید بگوییم که در انجام سونوگرافی هیچ گونه اقداماتی قبل از آن نیاز نیست که انجام شود فقط بهتر است که ناحیه واژن تمیز و عاری از مو باشد. بهتر است که در روز سونوگرافی واژینال از هیچ گونه کرم و یا پمادی استفاده نشده باشد و رحم تمیز و خشک باشد.

متقاضی در این پروسه باید به پزشک کمک کند و علائمی که دارد و یا ترشحاتی که از او خارج می شود را اطلاع دهد تا تشخیص بهتری انجام شود.

قبل از سونوگرافی باید چیز خاصی خورد؟ آیا سونوگرافی واژینال را در زمان پریودی نیز انجام می دهند؟ از جمله سوالاتی است که مراجعه کننده ها از پزشک خود می پرسند.

نحوه ی انجام سونوگرافی واژینال

پزشک ابتدا با قرار دادن یک مبدل در درون واژن اقدام به دریافت امواج صوتی می نماید، این پروسه کمک می کند تا پزشک مطلع شود که در ارگان های داخلی چه اتفاقاتی رخ داده است. اولتراسوند های داخل واژن بدون درد هستند، اما در حین انجام و داخل نمودن آن به واژن ممکن است که مقداری فشار و ناراحتی به بیمار وارد شود.

زمانی متخصص برای یک خانم سونوگرافی واژینال را تجویز می کند که نیاز به بررسی دقیق تر ارگان های  داخلی پس از زایمان، مانند بررسی گردن رحم، تخمدان ها و خود رحم دارد، تا اطلاعاتی از نوع بیماری را پیدا نماید. پزشک همچنین می تواند سونوگرافی شکم را نیز برای زنانی که حامله هستند و جنین در رحم دارند نیز تجویز نماید.

آمادگی-قبل-از-سونوگرافی-واژینال

از سونوگرافی واژینال برای بررسی درد ناگهانی، خونریزی یا وجود موارد مشکوک در رحم نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال، اولتراسوندهای داخل واژینال می توانند تغییرات در شکل و تراکم بافت های تولید مثل را نیز نشان دهند و همچنین می توانند برای نشان دادن جریان خون به ارگان لگن نیز کمک شایانی نماید.

با اعمال سونوگرافی واژینال می توان برای بررسی فیبروئیدها، کیست تخمدان و رشد سلول های سرطانی در اندام های لگنی نیز استفاده کرد، تا در صورت وجود هر عارضه قبل از بدخیم شدن آن جلوگیری به عمل آورد. سونوگرافی داخل واژینال همچنین می تواند به تشخیص مشکلات نازایی و یا اختلالات در مثانه، کلیه ها و حفره های لگن صورت گیرد. از سونوگرافی در دوران بارداری به منظور تشخیص مراحل اولیه بارداری نیز استفاده می کنند تا در صورت وجود چندتایی بودن جنین پزشک از آن مطلع شود.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =

تماس سریع با دکتر جورابیان