دکتر جورابیان / سونوگرافی / سونوگرافی چهاربعدی جنین لازم است؟
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

سونوگرافی چهاربعدی جنین لازم است؟

سونوگرافی چهاربعدی جنین لازم است؟

سونوگرافی چهاربعدی چیست و برای چه منظور از آن استفاده می شود؟

علت انجام سونوگرافی چهاربعدی نسبت به سونوگرافی سه بعدی درچیست؟

چرا برخی از متخصصان و پزشکان سونوگرافی چهاربعدی را برای زن بارداری تجویز می کنند؟

در این مقاله توضیحات جامع در مورد سونوگرافی چهاربعدی آورده شده است، به منظور اطلاع پیدا نمودن از آن بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید.

سونوگرافی چهاربعدی جنین لازم است؟

سونوگرافی دستگاهی است که با استفاده از امواج دریافتی آن را به تصویر و صوت تبدیل می کند، از سونوگرافی به منظور اطلاع پیدا نمودن از صحت و سلامت جنین و زمان تولد استفاده می شود. گاهی متخصص زنان سونوگرافی سه بعدی را برای مشاهده ی تمامی اعضای جنین  استفاده می شود. انجام سونوگرافی با دیگر سونوگرافی های روتین و معمولی هیچ گونه تفاوتی ندارد. اما گاهی متخصص برای اطلاع پیدا نمودن از اختلال و ناهنجاری های مادرزادی، سندروم ها، شکاف کام و… سونوگرافی چهاربعدی را تجویز می کند از این سونوگرافی به منظور ثبت و ضبط حرکات جنین استفاده می شود. در انجام این پروسه هیچ تفاوتی در کیفیت تصویر وجود ندارد.

روش انجام سونوگرافی چهاربعدی در مادران باردار

با مراجعه مادران به یک مرکز سونوگرافی مجرب، ابتدا بر روی تخت دراز کشیده و پزشک بعد از قرار دادن ژل مخصوص در ناحیه مذکور(شکم) پروپی را روی شکم قرار می دهد تا امواج صوتی را با این دستگاه دریافت نماید. پزشک در این پروسه برای تهیه تصویر حرکات چرخشی را بر آن اعمال می کند. این روش کمک می کند که امواج از طریق شکم به رحم فرستاده شود و بعد از دریافت بر روی مانیتور منتشر می شود. در صورتی که جنین در شکم حرکت کند و یا ضربه ای وارد نماید، این  نوع سونوگرافی تمام حرکات او را از جمله خمیازه کشیدن و یا باز و بسته کردن چشم هایش را ثبت و ضبط می کند.

بهترین زمان انجام سونوگرافی چهاربعدی چه وقت می باشد؟

برای انجام این سونوگرافی بهتر است که نظر و مشورت پزشک خود را بدانید، زیرا در مورد زمان مناسب انجام این سونوگرافی اختلاف نظر وجود دارد. برخی از پزشکان معتقدند که باید در هفته ی 27 تا 32 بارداری صورت گیرد، در حالی که برخی دیگر از متخصصان هفته ی 27 تا 30 را تجویز می نمایند. در نتیجه بهترین فردی که می تواند به شما کمک کند، پزشک خودتان می باشد.

اما چنانچه خواهان سونوگرافی تعیین جنیست نوزاد می باشید، بهتر است در هفته ی 19 تا 24 سونوگرافی چهاربعدی یا سه بعدی را انجام دهید. مجددا توصیه می شود که ابتدا هماهنگی های لازم را با پزشک و یا متخصص خود انجام دهید، سپس اقدام نمایید.

چکیده مطلب

سونوگرافی هیچ گونه عوارض جانبی حادی برای نوزاد و مادر باردار به همراه ندارد، بلکه برعکس کمک شایانی می نماید در صورتی که نوزاد دارای بیماری و یا اختلالاتی باشد، قبل از تولد آن را درمان و کنترل کنند. توصیه پزشک بر این است که انجام بیش از اندازه سونوگرافی و خودسرانه ممکن است که به جنین آسیب بزند.

تشخیص بسیاری از سونوگرافی ها امروزه با مجهزترین دستگاه ممکن شده است. سونوگرافی دکترمرتضی جورابیان در اهواز همگام با علم روز دنیا خدمات شایانی را به شما عزیزان ارائه می دهد. شما می توانید جهت تعیین وقت قبلی با شماره تلفن 25 70 33 33 -061 تماس حاصل نمائید .

برخی از خدمات سونوگرافی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

با تشکر مدیریت سایت مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مرتضی جورابیان ، سونوگرافی در اهواز

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 9 =

تماس سریع با دکتر جورابیان